ΑΒΑΘΜΙΔΟΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ - ΟΠΙΣΘΕΝ ΑΝΤΙΟ!!!

Standard Post with Gallery

Θεωρητικά τα αβαθμίδωτα κιβώτια ταχυτήτων πραγματοποιούν το ιδανικό ( CVT από τα αγγλικά Διαρκώς Εναλλασσόμενη Μεταφορά), είναι δηλαδή σε θέση να προσφέρουν στη μηχανή τη μεγαλύτερη δυνατή μετάδοση. Αυτό σημαίνει ότι η μηχανή στη μέγιστη επιτάχυνση πάντα μπορεί να δουλεύει με τον αριθμό στροφών, στον οποίο βρίσκεται η μέγιστη απόδοση και μόνο το κιβώτιο ταχυτήτων φροντίζει για την επιτάχυνση μέσω της διαρκούς προσαρμογής στη μετάδοσης. Με τον ίδιο τρόπο η μηχανή μπορεί να κινείται σε οποιαδήποτε ταχύτητα στο πεδίο ύψιστης αποτελεσματικότητας.

Λειτουργία

Το μακράν πιο συνηθισμένο μοντέλο σε αυτοκίνητα, σκούτερ και μηχανοκίνητα έλκηθρα βασίζεται σε δύο ιμάντες δίσκων κι έναν συνδεόμενο ιμάντα ( συχνά αυτόν τον ιμάντα τον αντικαθιστά μια αλυσίδα.) Κάθε ιμάντας δίσκου αποτελείται από δύο επίπεδες αντικριστές κορυφές. Προκύπτει λοιπόν μια δίοδος σε μορφή V, μέσω της οποίας μπορεί να περάσει και ο επίσης σχήματος V ιμάντας. Επιπλέον η εκάστοτε κορυφή κάθε ιμάντα δίσκου μπορεί να μετατεθεί αξονικά, ώστε να μετατοπίζεται το πλάτος των διόδων.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο ιμάντας, του οποίου το πλάτος δεν αλλάζει πρέπει να εκκρεμεί μέσα στη δίοδο ακτινοειδώς προς τα έξω, όταν οι κορυφές πλησιάζουν, και αντίστροφα κινείται προς το εσωτερικό, ώστε οι κορυφές να απομακρύνονται. Φυσικά οι ιμάντες των δίσκων δεν μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, επειδή το απαράλλαχτο μήκος του ιμάντα προϋποθέτει φυσικά ότι μια στενή δίοδος σε ένα ζεύγος κορυφών συνοδεύεται πάντα από μια πλατιά δίοδο στο άλλο ζεύγος κορυφών και το αντίστροφο.
Στα πλαίσια των ορίων, που προκαθορίζονται από τη γεωμετρία του κιβώτιου ταχυτήτων, καθίστανται δυνατές ατελείωτα πολλές μεταδόσεις με βάση αυτήν την αρχή.