Αυτοματα Κιβωτια 9 Ταχυτητων

Standard Post with Gallery
Standard Post with Gallery

Καινούριο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 9 ταχύτητες γίνεται; Μικρότερο, πιο ελαφρύ και πιο εύκολο στην εφαρμογή;

Ο ειδικός στα κιβώτια ταχυτήτων στη Γερμανία, η εταιρεία ZF θέλει σε δύο χρόνια να φέρει στην αγορά ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα καλύτερα. Βοηθάει στην εξοικονόμηση καυσίμου, επιτυγχάνει καλύτερη επιτάχυνση και ταιριάζει και σε μικρά αυτοκίνητα. Το μυστικό του 9 ταχύτητες.

Τώρα οι οδηγοί έχουν ήδη συνηθίσει στις έξι ταχύτητες στα συμβατά κιβώτια ταχυτήτων και έχουν συμφιλιωθεί με τα 8 επίπεδα στην αυτόματη ρύθμιση- και ήδη η βιομηχανία προχωρά. Μέσα σε δύο χρόνια ο προμηθευτής ZF από το Friedrichshafen κοντά στην περιοχή Bodensee θα φέρει στο προσκήνιο τη παγκόσμια πρώτη αυτόματη ρύθμιση 9 ταχυτήτων.

Ο διευθυντής του προγράμματος Michael Ebenhoch δεν μιλά για ανταγωνισμό εξοπλισμών και το κίνητρο του μεγάλου αριθμού . «Τα κιβώτια ταχυτήτων ήταν κυρίως η εξέλιξη του σκοπού της μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα», επιμένει ο μηχανικός. Γι αυτόν τον λόγο η ομάδα του , περίπου δύο χρόνια πριν, δηλαδή στην αρχή των εργασιών, έκανε προσομοιώσεις όλων των μεταβλητών- τον αριθμό ταχυτήτων, τον αριθμό των εξαρτημάτων αλλαγής ταχυτήτων και τον αριθμό των οδοντωτών τροχών στο κιβώτιο ταχυτήτων «Από πάνω από 1,5 εκατομμύριο συνδυασμούς αυτός ήταν ο καλύτερος», λέει ο Ebenhoch και περήφανος παρουσιάζει ένα πατρόν, στο οποίο βλέπει κανείς τους 4 οδοντωτούς τροχούς, που περιπλέκονται μεταξύ τους και τα έξι εξαρτήματα αλλαγής ταχυτήτων. Δύο από αυτά-όπως πάντα- σχεδιάζονται μόνο σε κιβώτια ταχυτήτων φορτηγών οχημάτων ως όνυχες και γι αυτό έχουν ιδιαιτέρως μικρές απώλειες ολίσθησης.

Ποια τα πλεονεκτήματα όμως στις 9 ταχύτητες; Υπάρχει εξοικονόμηση καυσίμου;

Επειδή το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 9 ταχύτητες, οι μηχανικοί έπρεπε στη μία πλευρά να το ανοίξουν αρκετά, η πιο χαμηλή ταχύτητα παρατίθεται επομένως ιδιαιτέρως περιορισμένη και η μεγαλύτερη με μεγάλο μήκος. Όμως οι μεταβάσεις στις μεμονωμένες βαθμίδες οδήγησης είναι ασυνήθιστα μικρές. Γι αυτό το λόγο η αυτόματη ρύθμιση μπορεί να κάνει αλλαγή ταχύτητας πιο γρήγορα και πιο νωρίς από το σύνηθες και να κρατάει τη μηχανή όσο το δυνατό πιο κοντά στο ιδανικό επίπεδο λειτουργίας. Αυτό λειτουργεί, υπόσχεται ο Ebenhoch και ενημερώνει στον κύκλο των ρυθμίσεων για μια κατά μέσο όρο 11% εξοικονόμηση καυσίμου. Σε μερικές περιπτώσεις ,περίπου σε σταθερή ταχύτητα 120 km/h με το καινούριο κιβώτιο ταχυτήτων οδηγεί κάποιος ακόμα και 16% πιο οικονομικά.

Με 9 ταχύτητες έχουμε καλύτερη επιτάχυνση με ελάχιστη κατανάλωση;

Στο πρώτο testdrive στον αυτοκινητόδρομο παρατηρείται κυρίως το χαμηλό επίπεδο αριθμού στροφών. Στα 120 km/h οδηγεί κανείς ήδη με την ένατη ταχύτητα με περίπου 2000 στροφές –700 περιστροφές λιγότερες.

Αλλά οι εννέα ταχύτητες δεν αποσκοπούν μόνο στην οικονομία αλλά και στο σπορ στυλ. Αυτό το παρατηρούμε στην εκκίνηση, στην προσπέραση και στις μικρές επιταχύνσεις στον αυτοκινητόδρομο . Σε αυτήν την περίπτωση το κιβώτιο ταχυτήτων μεταδίδει ταυτόχρονα περισσότερες ταχύτητες με μόνο 150 milliseconds επιβράδυνση στο κατέβασμα της ταχύτητας, αλλάζει τις βαθμίδες οδήγησης πιο γρήγορα από κάθε επαγγελματία και δίνει ώθηση στο αυτοκίνητο εμφανώς πιο γρήγορα. « Από τα 0 στα 100 km/h κερδίζουμε έτσι 0,6 δευτερόλεπτα και στην εκκίνηση στα 4 πρώτα δευτερόλεπτα σχεδόν το μήκος ενός οχήματος», αναφέρει ο Ebenhoch απ’τις μετρήσεις της οδήγησης.

Στα μάτια του αυτή η αυτόματη ρύθμιση έχει πλεονεκτήματα όχι μόνο για τους πελάτες αλλά και για τον κατασκευαστή. Με τα 86 κιλά εν μέρει βρίσκεται ξεκάθαρα σε ανταγωνισμό με την αυτόματη ρύθμιση 6 ταχυτήτων, που ζυγίζουν μέχρι 120 κιλά. Και είναι ασυνήθιστα συμπαγής. Για να το παρουσιάσει αυτό , η εταιρεία ZF τοποθέτησε το μόλις 37 εκατοστά πρωτότυπο όχι σε μια λιμουζίνα μεσαίας τάξης, όπως το VW-Passat, αλλά σε ένα Mini, « Κανένας άλλος χώρος για μηχανή δεν είναι πιο στενός από αυτόν», εξηγεί ο διευθυντής του προγράμματος την πρόκληση «Αν το κιβώτιο ταχυτήτών μας χωράει εκεί, τότε μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε»